سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درس های المپیک

جدول توزیع مدالهای المپیک پکن را بررسی می کردم به نکات جالبی دست پیدا کردم:

10 کشور اول جدول مدال ها دارای بالاترین درآمد سرانه هستند و همگی جزو ابرقدرت ها و کشورهای توسعه یافته صنعتی.

نسبت توزیع مدال طلا بین زنان و مردان 10 کشور اول تقریبا نزدیک هم است و در مورد چین، استرالیا و ژاپن زنان بیش از مردان مدال طلا گرفته اند، زنان و مردان ایتالیا به یک میزان طلا گرفتند و در مورد آمریکا، روسیه، آلمان، کره جنوبی، انگلیس و فرانسه اختلاف مدال طلای زنان و مردان در حد یک تا 5 مدال است .

جامائیکا، بلاروس، کنیا و اتیوپی کشورهای کمتر توسعه یافته ای هستند که در رتبه 10 تا 20 قرار دارند و مدال های طلایشان از نروژ، برزیل و دانمارک که در رتبه 20 تا 30 قرار دارند و کشورهای قدرتمند تری هستند بیشتر است .

اسرائیل که ما در المپیک قبلی قهرمان مسلم مدال بگیرمان را در پایش قربانی کردیم اصولا در کورس کسب مدال نبوده و نیست. اسرائیل امسال با یک مدال برنز به همراه مصر،  افغانستان، توگو، مولداوی، ونزوئلا و جزایر موریس در پایین ترین مکان جدول در رتبه 81  قرار گرفت. امسال هم که برای اولین بار در تاریخ المپیک شناگر ایرانی به این مسابقات آمد با وجود رقیب اسرائیلی حاضر به مسابقه نشد و فرصت رقابت در المپیک خود را سوزاند.

ایران بعد از هندوستان و بالاتر از بحرین در رتبه 51 جدول مدال ها ایستاد.

از نظر کسب امتیاز، آمریکا با 110 امتیاز رتبه اول، چین با 100 امتیاز دوم، روسیه با 72 امتیاز سوم، انگلیس با 47 امتیاز چهارم، استرالیا با 45 امتیاز پنجم، آلمان با 41 امتیاز ششم، فرانسه با 40 امتیاز هفتم، کره جنوبی با 31 امتیاز هشتم، ایتالیا با 28 امتیاز نهم، اوکراین با 27 امتیاز دهم و ژاپن با 25 امتیاز رتبه یازدهم را به خود اختصاص دادند.

المپیک درس های خیلی زیادی دارد که باید آنها را آموخت.

با تشکر از راه میان بر برای معرفی لینک وب سایت رسمی المپیک


» نظر