سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قانون،‏ مسئولیت و تکلیف

نیمه شب گذشته تصمیم گرفتیم برای خرید شیرخشک بریم بیرون و البته چرخی هم بزنیم. از خیابان ولیعصر به سمت تجریش می رفتیم بالا. نیمه شب بود و ترافیک نبود. خوشحال از این خلوتی خیابان و آرامشش بودم که زیر پل پارک وی با ترافیک شدید و ازدحام ماشین‌ها روبرو شدیم. تعجب اینکه چه اتفاقی افتاده. خلاصه به هر مصیبتی بود از لابه‌لای ماشین‌ها و کامیون‌های حمل مصالح ساختمانی به سلامت گذشتیم و ادامه مسیر دادیم. حالا فکر می کنید علت ترافیک چه بود؟ خیلی ساده چند نفر نوجوان 14 یا 15 ساله با کاور لباس پلنگی بسیج یا چه می دانم یک ارگان شبه نظامی به سردستگی دو یا سه نفر لباس شخصی با هیکل های بالای 140 کیلویی و بیسیم و ... داشتند به ماشین هایی که مشکوک میشدن گیر میدادن و خلاصه بزن بغل،‌ مدارک، بازرسی صندوق عقب و...

حالا فکر نکنید که از این موضوع خیلی کفری شده ام که دارم این را می نویسم ولی هر چه از آنها دور میشدیم به این فکر میکردم که مسئول امنیت ما در این نیمه شب آیا با چند نوجوان و لباس شخصی است یا نیروی انتظامی با لباس پلیس و تشکیلات شناخته شده. تردید دارم که چنین وضعیتی باعث احساس امنیت در شهر شود.

بادا روزی که عقل و حکمت و قانون و مسئولیت در این دیار بر همه حاکم شود و تکلیف همه در این دیار با خودشان و دیگران معلوم گردد تا آرامش در روح و جان همه خانه گزیند.


» نظر