سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عاقبت کلوزآپ

دیشب فیلم کلوزآپ عباس کیارستمی را دیدم. می دانید که موضوع فیلم از یک اتفاق واقعی و با بازیگران واقعی است. فیلم در سال 1369 ساخته شده. 21 سال پیش و حالا سرنوشت آدمهای واقعی توی فیلم شاید براتون جالب باشه. حسین سبزیان یعنی عشق سینمایی که خودشو جای مخلمباف جا زد و شخصیت اصلی فیلم بود سال 1384 بعد از 3 ماه و 14 روز موندن تو کما تو بیمارستان سینا مرد. علت مرگ سکته مغزی. علت سکته مغزی کمبود اکسیژن در خون. علت کمبود اکسیژن نداشتن بنیه مالی برای خرید اسپری آسم. سن 52 سال.(جدا لازمه به یادش یک دقیقه سکوت کنیم).

محسن مخلمباف که حسین سبزیان عاشق فیلم بای سیکل ران اون بود الان تو پاریسه. آخرین عکسی که ازش دیدم ریش و سیبل نداشت و پاپیون زده بود. حسن فرازمند، که نقش خبرنگار مجله سروش رو بازی کرده بود الان 10 سالی هست تو روزنامه اطلاعات کار می کنه. شعر هم میگه و کتاب شعرش هم به نام برگ و باد امسال منتشر شده. مهرداد آهنخواه پسر خانواده آهنخواه که تو دادگاه از شکایتش صرف نظر نکرد و در آخر با پس گرفتن شکایتش پیام فیلم رو مستقیم خوند مهندس شده تو ایزایران. کتاب اتوکد هم نوشته و خلاصه آدم موفقی شده. عباس کیارستمی کارگردان فیلم کلوزآپ الان تو ژاپن مشغول فیلمبرداری فیلم آخرش به نام پایان هست. فیلم قبلی اون هم به نام کپی برابر اصل با بازی ژولیت بینوش و با سرمایه فرانسوی ها ساخته شد. از بقیه شخصیت ها اطلاعی نتوانستم پیدا کنم.

* دیدن این فیلم را توصیه می کنم.

** عاشق سکانس پایانی فیلم هستم آنجا که دیالوگ بین مخلمباف و سبزیان روی موتور به علت مستعمل بودن دستگاه صدابرداری قطع و وصل می شود و ما نمی فهمیم این دو چه بهم می گویند.


» نظر