سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه مشکلات جهان قابل حل است

دیروز فیلم مستند کوتاهی درباره صد سالگی شرکت (IBM (International Business Machines دیدم. جمله پایانی فیلم که با صدای موسس این شرکت عنوان شد این بود:

"همه مشکلات جهان قابل حل است اگر فقط انسان حاضر باشد فکر کند."

 


» نظر

هنوز هستم.

پاسبان خواب است.
گنجشک‌های بالای باغ
برای عقابِ مُرده
عَزا گرفته‌اند.

گوش کن دوستِ من!
او که شمشیرش به اَبر می‌رسد،
در زندگی هرگز هیچ گُل سرخی نبوییده است.

                                                                    سمفونی سپیده دم.سیدعلی صالحی


» نظر

آغاز دهه 90

سال نو مبارک. امسال یک ویژگی خاص هم دارد. آغاز یک دهه است. دهه 90 تان هم مبارک. سال 80 که تحویل شد دانشجوی شبانه دانشگاه بودم، تنها، بدون درآمد، بدون خوابگاه، گاهی اوقات گرسنه و بیشتر اوقات در به در خونه این فامیل و اون فامیل. سال 90 که تحویل شد میزبان دوستان فرهیخته ای بودم در خانه‌ام،‌ دخترم می خندد، همسرم غذای رنگینی آماده می کند، با اتومبیلم دنبال دوستی دیگر رفتیم تا بیاید سر سال نو با هم باشیم و بعد مهیای رفتن به سفر شدیم برای سر زدن به این فامیل و اون فامیل و کلی اتفاقات قشنگ. امیدوارم سال 1400 که تحویل می شود... نمی دانم چطور است و چه می شود ولی امیدوارم همه چیز خوب باشد و آن طور که باید. 


» نظر

طبیعی نباشید

برای این کارتون اول یک شرح نوشتم که چه و چه و بعد دیدم به هیچی نیاز ندارد. از آن متن فقط این یک جمله را پاک نکردم: تمرین کنید که دیگر طبیعی نباشید.

 


» نظر

وضع دوران بنگر ساغر عشرت برگیر

وضع دوران بنگر ساغر عشرت برگیر    که به هر حال همین است که بینی اوضاع

تا چندی دیگر از دره های سکوت خواهم رست...


» نظر

سالرزو بهترین روز زندگی

امروز نخستین سالروز تولد عزیزترین و نازترین پدیده برای من در تمام جهانه. امروز فرنوش یک ساله شد.


» نظر

در روح و جان من می مانی ای وطن

در لابلای رنگین نامه های روزانه با تیترهای اعصاب خرد کن یا مهوع و دورغ یک عکس و تیتر نظرم را جلب می کند: خاموشی آن صدای نازنین با عکسی از محمد نوری. خشکم می زند لحظه ای و در سرم می پیچد آن صدای بی نظیرش: در روح و جان من می مانی ای وطن... دوست داشتم همه مردم ایران همه با همه در یک لحظه به احترام این ترانه می ایستادند و آن را چون سرود ملی می خواندند. در روزهایی که ایران در معادلات ذهنی مردم زیر بار اجاره خانه، گرانی مایحتاج، اخبار هراس انگیز احتمال وقوع جنگ،‌ تحریم های شدید و اخبار شنیع حوادث و آدمکشی و جنایت مدفون شده شنیدن صدای نوری مثل نوری در تاریکی می دود و تو لذت می بری از این که آن را زمزمه کنی.


» نظر
<      1   2   3   4   5   >>   >