سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به شیراز خواهم رفت... تا بهار تمام نشده.

اگر همه دنیا را گشته باشی و شیراز نرفته باشی تو گویی که از خم پس کوچه ای نیز گذر نکرده ای. شیراز پر از راز. آمیزه ای از تاریخ باستان و عرفان و عشق مجازی و حقیقی. من نمی دانم این چه خاکی بوده که در آن سعدی و حافظ پرورش یافته اند. چه آب و هوایی داشته که مجموعه کاخ‌های بزرگترین امپراطوری جهان در آن بنا شده و چون هر مهاجمی به ایران به آن رسیده در آن متوقف شده. شیراز پر از راز.  با نیمه شبان رویایی اش. لذت شعر ناب پارسی و موسیقی بی نظیرش که سخت ترین دلها را هم عاشق خواهد کرد.

مطرب عشق عجب ساز و نوایی دارد

نقش هر نغمه که زد راه به جایی دارد

عالم از ناله عشاق مبادا خالی

که خوش آهنگ و فرح بخش هوایی دارد

به شیراز خواهم رفت... تا بهار تمام نشده.


» نظر

سال 89 که رسید...

سال 89 که رسید، قلبم تپید

 پس کی می رسی به آستانه

مسافر بی کوله بار

 

تامل می کنم که چه بگویم. سال 88 چون فیلمی با دورتند از جلوی چشمانم رد می شود و تنها چیزی که در آن می بینم فرنوش است. هدیه بزرگ خداوند و بعد تمامش دیگر سکوت تا خط پایان.

سال نو بر همه مبارک.


» نظر

غوغای باران

همین الان که می نویسم باران غوغا میکند. آسمان می غرد و ما میان آسفالت و بتن خوشحالیم که همه چیز شسته می شود.

بارون میاد جرجر
گم شده راه بندر
ساحل شب چه دوره
آبش سیاه و شوره
ای خدا کشتی بفرست
آتیش بهشتی بفرست
ادامه مطلب...

» نظر

سربازهای جمعه

کیمیایی را در فیلم سازی چندان نمی پسندم، اما یک صحنه از فیلم سربازهای جمعه اش را خیلی دوست دارم و مشابهش را تو این سالها کم دیدم. سکانس پایانی،‌ 4 سرباز و گروهبانشان، چماق بر می دارند و می روند کشتارگاهی که آدم بده فیلم توشه و تا می خورد می زنندش. هر وقت یاد این صحنه می افتم داغ می شوم. مثل وقتی که خودم سرباز بودم و بند پوتین‌هایم را سفت می بستم. دقیقا فکر می کنی که قدرتت چند برابر شده و مثل یک تانک می توانی از روی هر مانعی رد شوی. لهش کنی. به منطقش کاری ندارم که درست است یا غلط ولی گاهی اوقات تنها را همین است. بند پوتینهایت را ببندی و …


» نظر

صدای بهشت

امسال سال خزان بزرگان موسیقی ایرانی است. پس از رفتن مشکاتیان و پایور خبر درگذشت خانم استاد سیمین آقارضی که دو روز پیش فوت کرد خلا این بزرگان را بیشتر کرد.

صدای سحرانگیز و بهشتی ساز قانون را اولین بار در آلبومی به نوازندگی این استاد شنیدم و تردید ندارم اگر می‌گویند بهشت جای خوبی‌هاست و چیزهای قشنگ قطعا صدای قانون جزو صداهای بهشتی است.  


» نظر

حکومت لئیمان و پیدایش امیران

در هر دورانی لئیمی بوده که قدرت داشته و مملکت بی نصیب از جهل او نمانده. اما در همین دوران هم کسانی بوده اند که کار را از هزار توی بلا عبور داده اند و احساس غرور یک ملت را احیا کرده اند و آبادی و دانش و آگاهی را رونق داده اند و با هر چه جهل و خرافه و فساد است به پیکار برخاسته اند. اما قصه پر غصه آن هنگام است که آنها بر سر بر آسمان دارند و خونشان بر زمین ایران جاری می شود. این بی گمان بزرگترین داغ ننگی است که بر پیشانی مردمان آن دوران می نشیند و داغ حسرتی بر دل ما می گذارد.

امیرکبیر،‌ برای من مفهوم غرور و بغضی توام است. یکشنبه 20 دی سالروز قتلش بود و تنها اعتماد عزیز بود که این غرور و بغض توامان را به یادم آورد.


» نظر

پرتقالی از ترکیه بر میز نهار

بعد از خوردن سیب وال ونوستای ایتالیایی در فصل برداشت سیب در ایران در اداره دولتی مان،‏ امروز هم پرتقالGULERLER ترکیه ای خوردیم. در اوج فصل برداشت پرتقال از باغ‌های شمال خودمان. این نوع پرتقال حداقل کیلیویی 70 سنت وارد می ‌شود و بنابر آمارهای رسمی واردات پرتقال امسال 227 درصد رشد داشته است. من نمی دانم این شعار تولید ملی افتخار ملی چه کوفتی بوده که از موقعی که این شعار را دادیم میزان واردات ما در هر زمینه ای الاماشاالله چند برابر شده و کلا دلاری که به بدبختی بدست می آوریم را خیلی راحت به زباله تبدیل می کنیم. می توانیم بررسی کنید ببینید چند درصد واردات کشور کالاهای سرمایه ای است و چند درصد کالاهای لوکس و مصرفی. حالا از این هم بگذرید که یک میلیارد دلار فقط برای واردات 4 میلیون تن گندم که محصول استراتژیکی است داده ایم.


» نظر
<      1   2   3   4   5   >>   >